Opisy produktów

Zakupy w sieci cieszą się coraz większą popularnością. Dziś przez internet ludzie kupują dosłownie wszystko – począwszy od książek i sprzętu elektronicznego, poprzez odzież i obuwie, skończywszy na żywności. Aby dotrzeć do klienta i zachęcić go do zakupu produktu, którego przecież nie może zobaczyć na własne oczy ani dotknąć, warto stworzyć realistyczny i zachęcający do jego zakupu opis.

Opisy produktów – jak je tworzymy?

Opis produktu jest mocno uzależniony od ceny sprzedawanego towaru oraz od ilości, którą się sprzedaje. Opisy bardzo się od siebie różnią także w zależności od branży. Przykładowo opis kołka montażowego czy śruby będzie bardzo lakoniczny – w treści pojawią się najwyżej informacje o jej wielkości, parametrach czy materiale, z którego została wykonana. Do czego służy tradycyjna śruba wie przecież każdy z nas, więc nie ma sensu umieszczać w opisie informacji na ten temat.

W przypadku produktów bardziej złożonych – na przykład sprzętu elektronicznego, umieszczamy w naszych opisach informacje o parametrach tego sprzętu oraz zwracamy szczególną uwagę na jego mocne strony. Często też umieszczamy informacje o możliwościach użytkowania danego urządzenia. Solidny opis produktu powinien zostać dodatkowo uzupełniony wysokiej jakości zdjęciami, które coś będą do niego wnosiły.

Zupełnie inną bajką jest opisywanie obuwia czy odzieży. Tutaj kluczowe jest podanie niektórych wymiarów swetra czy spodni. To pozwala na dopasowanie odpowiedniego rozmiaru i – jeśli wymiary są podane poprawnie, w znacznym stopniu ogranicza liczbę zwrotów towaru.

Czy unikatowe opisy produktów przekładają się na zyski?

Wiadomym jest, że aby zoptymalizować wszystkie produkty dostępne w asortymencie potrzeba czasu. Dobrym rozwiązaniem jest robić to stopniowo. Można wyznaczyć sobie ilość opisów, które będą dodawane w przeciągu jednego tygodnia. Treści nie muszą być tworzone samodzielnie – czasami jedna osoba nie jest w stanie stworzyć setki opisów podobnych przedmiotów. Warto jest skorzystać z usług profesjonalistów. Oczywiście jest to dodatkowy wydatek, ale w skali miesiące nie jest to aż tak duża inwestycja. Należy również uwzględnić, że może ona przynieść w przyszłości całkiem spore zyski. Warto optymalizować opisy marketingowe, gdyż niosą one za sobą wiele korzyści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *