Jak powstają etykiety produktów?

Proces produkcji dla niejednego człowieka jest tajemnicą. Wielkie fabryki i małe przedsiębiorstwa jednak zawsze muszą wytwarzane przez siebie dobra oznaczyć, najczęściej za pomocą etykiety. W takim razie jakie wyróżnia się techniki i jakie etykiety najczęściej spotykamy? Etykieta to bardzo ważny element każdego produktu. Pomaga ona bowiem dobrze oznaczyć dany towar, a jest to wymagane poprzez prawo. Nie da się też zapominać, że etykiety mają za zadanie ułatwić klientowi zakup. Znajdują się na nich informacje dotyczące typu produktu, jego właściwości. W przypadku żywności można wyróżnić obowiązek oznaczenia składu, datę przydatności do spożycia. Co więcej, każdy produkt musi posiadać swój kod kreskowy, często pojawia się także kod QR. Zależnie od wymagań prawnych i woli producenta wyróżnia się kilka sposobów etykietowania. Jak powinien przebiegać proces etykietowania? Na samym początku powinien powstać projekt etykiety. Muszą na nim znaleźć się wymagane przez prawo informacje. Nierzadko jednak producenci wykorzystują możliwość stworzenia etykiety przystępnej dla klienta, to jest umieszczają ciekawe grafiki na froncie produktu. Następnie elektroniczny plan należy przenieść na faktyczny produkt. Z tego powodu często niezbędnym urządzeniem będzie drukarka etykiet. Tutaj wyróżnić można różne materiały wykorzystywane do oznaczania. Na przykład w przypadku butelek wina, drukarka do etykiet będzie pracowała na papierze. Słodkie napoje z kolei posiadają etykiety na cienkiej folii. Warte wspomnienia są też bardzo często stosowane etykiety samoprzylepne, czyli drukowane na rolki. Ważna jest drukarka kodów kreskowych, ponieważ takowy należy umieszczać na wszystkich produktach. Drukarki przemysłowe często znajdują się na liniach produkcyjnych, dzięki czemu przyspieszają proces tworzenia całego produktu. Bardzo ważna jest technika umieszczania etykiet na opakowaniu. Zazwyczaj niewielkie przedsiębiorstwa nie będą potrzebowały sporego wkładu finansowego w proces etykietowania. W tym przypadku wystarcza bowiem etykieciarka ręczna. Nie jest to jednak metoda bardzo dokładna. Ręczne nakładanie etykiet powoduje nierówne ich rozmieszczenie, niejednokrotnie konieczność poprawiania. Etykieciarka ręczna obsługiwana jest jedną ręką, ma nałożoną rolkę z samoprzylepnymi etykietami. W przypadku jednak rozwiniętego przemysłu ręczne naklejanie nie będzie efektywne. Znacznie lepiej sprawdzi się etykieciarka automatyczna. Jest to najczęściej spora maszyna umieszczana w końcowych metrach linii produkcyjnej. To rozwiązanie sprzyja automatyzacji, tym samym zwiększając dochód marki. Warto wiedzieć, że etykieciarka automatyczna powinna być dostosowana do konkretnych opakowań. Tutaj ważnym wyznacznikiem jest kształt pojemnika (płaski, obły), ale też materiał (szkło, metal, plastik, karton). Tak samo różne rodzaje etykiet mogą wymagać różnych urządzeń, dlatego w przypadku linii produkcyjnej liczy się jej dokładne zaplanowanie. Artykuł powstał dzięki współpracy z firmą Autojet.pl. Dowiedz się więcej o etykietowaniu na stronie https://www.autojet.com.pl/baza-wiedzy/etykieciarki-do-butelek/